miércoles, 30 de marzo de 2022

DO y MAKE en inglés ¿Cuáles son las diferencias?

Do, make: ¿Cuáles son las diferencias?

La diferencia entre Do y Make en inglés

A veces es difícil diferenciar entre Do y Make en inglés. De hecho, podemos traducir ambos por el verbo "hacer".

En este sentido, estos dos verbos son similares. Pero:

Do ⇒ Hacer en el sentido de actuar. Para "hacer" actividades, o cuando se habla de hacer algo en general.
Make ⇒ Hacer en el sentido de fabricar, crear, construir. (A menudo objetos palpables, que podemos tocar).

En general, Do se utiliza en los siguientes casos:

- Cuando alguien realiza una actividad o un trabajo, por ejemplo:

Do your bed.

Do your food.

Do the homework.

- Y cuando se habla de cosas en general, por ejemplo:

I’m not doing anything today.

I do sport with him.

**** Do también se utiliza de otra manera, como auxiliar. Por ejemplo, para hacer una pregunta (por ejemplo: ¿DO you want...?).

Make se utiliza con mayor frecuencia en los siguientes casos:

- Cuando se trata de construir, crear o fabricar. Ejemplos:

I'm making a cake.

To make hocolate.

Con Make, a menudo se pueden tocar los objetos en cuestión, se crea algo tangible.

Sin embargo, hay, por supuesto, excepciones y expresiones específicas. Por ejemplo:

Make a plan.

Make a suggestion.

Make the most of something.

🔆 También te puede interesar:

Adblock test (Why?)

Was going to - El futuro en el pasado

What tense is was going to? Uso de was going to

"Sí, iba a hacer la comida, pero finalmente alguien me vino a visitar".

En esta frase "Iba a hacer la comida", es una acción planificada, una intención. Fue una pequeña frase en la que usaste el tiempo futuro en el pasado.

Ahora, lo que aprenderemos es a expresar el mismo tipo de frases en inglés, especialmente con Was going to.

Was going to y el tiempo futuro en el pasado

Podemos utilizar "was going to" para hablar del futuro a partir de un momento del pasado: cuando hablamos de cosas que estaban previstas o de intenciones:

I was going to visit our London house, but my train was delayed. - Iba a visitar nuestra casa de Londres, pero mi tren se retrasó.

*** Es la intención que está en el pasado y que ha cambiado. El tiempo al que se refiere la intención puede ser tanto en el futuro como en el pasado:

Tomorrow we were going to go to the cinema but our car has broken down. Mañana íbamos a ir al cine pero nuestro coche se ha estropeado.

On Monday I was going to meet Anna, but she didn't show up. El lunes iba a quedar con Anna, pero no apareció.

Esta estructura también se utiliza para explicar por qué no se ha producido un hecho, para pedir una disculpa, para explicar un cambio de proyecto, para explicar un contexto:

I was going to invite Anna tonight. Do you think it’s a good idea? - Iba a invitar a Anna esta noche. ¿Crees que es una buena idea?

Hello Anna, I was going to send you a message today, but I totally forgot. Hola Anna, iba a enviarte un mensaje hoy, pero se me olvidó por completo.

We were going to have breakfast together, but we decided to meet for lunch instead. Íbamos a desayunar juntos, pero decidimos reunirnos para almorzar.

Was going to es una forma fácil de recordar para expresar una intención que tenías, o una acción que habías planeado. Por supuesto, hay otras formas de hablar del futuro en el pasado (veremos dos de ellas a continuación), pero si sólo recuerdas Was going to, ya serás capaz de expresarte en la mayoría de las situaciones.

También podemos utilizar los tiempos perfectos con "going to" para expresar diferentes perspectivas en el pasado:

He has been going to clean the garage for months. I don’t think he ever will.

Hay otras estructuras que pueden utilizarse para hablar del futuro en el pasado. El pretérito continuo puede usarse para arreglos en el pasado:

I was meeting the lawyer at 5pm. He quedado con el abogado a las 17h.

En el estilo más formal, "was/were to" puede utilizarse para hablar de planes y acuerdos:

We were to hold a live interview this day, but some technical problems prevented us from doing so. Este día íbamos a realizar una entrevista en directo, pero algunos problemas técnicos nos lo impidieron.

🔆 También te puede interesar:

Adblock test (Why?)

Cuándo usar Since, For, Ago: ¿Cuáles son las diferencias?

Since, For, Ago: ¿Cuáles son las diferencias?

¿Has confundido alguna vez For y Since, y no has sabido utilizar Ago? Aquí tienes una pequeña explicación para mostrarte las diferencias y ayudarte a ver las cosas más claras.

For y Since

For y Since se traducen ambos como desde. Casi siempre se utilizan con el presente perfecto (o el presente perfecto progresivo).

I haven’t called her for 5 weeks. - No la he llamado desde hace 5 semanas.

I haven’t called her since last may. - No la he llamado desde el pasado mes de mayo.

Después de For ⇒ pon una duración.
Después de Since ⇒ se pone un punto de partida, o una fecha concreta.
Esta es la principal diferencia que hay que recordar entre estas dos palabras.

Ejemplos:

For 25 years
For 7 months
For five hours
For a long time

Since her birthday
Since 2010
Since last year
Since yesterday

Recuerda:

For + duration
Since + punto de partida

Nota: Tiene sentido utilizar el presente perfecto (o el presente perfecto progresivo), en lugar de otro tiempo. En efecto, se utiliza cuando se habla de una acción pasada que está vinculada al presente. Cuando se utiliza la palabra "desde", se suele hablar de algo que sigue vigente.

Ago

Si quieres hablar de una acción pasada, en el pasado, debes decir "hace" en su lugar:

"Conocí a Pablo hace cinco años". Se trata de un suceso concreto que ocurrió hace cinco años.

Así que usamos AGO en inglés:

I met Pablo 5 years ago.

Ago se utiliza siempre junto a un marcador de tiempo. Significa "hace" y se coloca después del marcador de tiempo.

I sent you an email five weeks ago. - Te envié un correo electrónico hace cinco semanas.
I was a police ages ago. - Fui policía hace años.
I finished this film three hours ago! - ¡He terminado esta película hace tres horas!

Ago se utiliza siempre en pretérito.

*** Para los ejercicios de inglés que te piden que elijas entre pretérito y presente perfecto, ya sabes que si ves for o since, debes elegir presente perfecto, y si ves ago, debes poner pretérito.

🔆 También te puede interesar:

Adblock test (Why?)

martes, 29 de marzo de 2022

Recipe for Mona de Pascua - Easter

recipe for making Mona de Pascua

Cooking recipes - How to Mona de pascua recipe?

Mona de Pascua is a typical recipe for Holy Week and Easter in many Spanish regions, such as Valencia, Catalonia, Murcia, Aragon and the Balearic Islands. It is usually a tradition that the godfather gives the mona to his godchild on Easter Sunday and that several families get together on Easter Monday to eat the mona together.

How to make homemade Mona de Pascua

Ingredients:

  • 500 g flour
  • 1 sachet of dry baker's yeast (12 g) or 25 g of fresh yeast (if you can't find yeast, you can substitute it with 1 tablespoon of bicarbonate of soda and the juice of ½ lemon)
  • 1/4 litre of warm milk
  • 100 g melted butter
  • 80 g sugar
  • 1 egg
  • 1 pinch of salt

To "paint" the dough

  • 1 egg yolk
  • 1 tablespoon of milk

For the decoration

  • Coloured anisettes, chocolate balls, sultanas, cherries for decoration, sliced almonds...
  • Boiled eggs painted with food colouring or chocolate eggs.

Steps for making mona de pascua:

  1. Put the flour in a bowl. Add the dry yeast and mix well with a fork. Add the rest of the ingredients: the butter (previously melted in the microwave), the milk, the sugar, the egg and a pinch of salt.
  2. If you do not have yeast: mix the flour, butter, sugar, milk, egg and a pinch of salt. Once the mixture is homogeneous, add the juice of half a lemon and a spoonful of bicarbonate and again stir well to mix everything together.
  3. Knead it and shape the dough into a round shape with your hands, leaving a dough like the one in the image.
  4. Cover the bowl with a cloth and put it in the oven for about 20-30 minutes at a maximum temperature of 50 degrees, leaving the oven door ajar with a wooden spoon, until we see that the dough has risen, that is, that it has visibly increased in volume. It can also be heated in the microwave by covering the bowl with a damp cloth at 80-90 watts for about 8 minutes.
  5. While the dough is rising, cover a baking tray with baking paper. Once the dough has risen, divide it into 4 or 5 parts depending on the number of "monas" you want to make and the size. Here we have to let our imagination run wild to shape the dough into the figures we want: A rabbit, a turtle, a nest, a plait, but you can make as many as you can think of, decorating with coloured balls, painted boiled eggs, slivered almonds, sugar...
  6. Put them in the oven for another 10 minutes at a maximum temperature of 50 degrees, so that the dough continues to rise. Once we have our figures ready, we mix an egg yolk with a spoonful of milk and paint the monkeys with this mixture, so that they brown in the oven. We add any decoration we can think of to finish our figures, for example, we use sultanas for the eyes, a cherry for the nose, coloured balls, chocolate balls and sliced almonds to decorate.
  7. With our figures ready and decorated, we put them in the oven preheated to 200º for about 25-30 minutes, until we see that they are ready and have taken a suitable colour.
  8. Take them out of the oven, leave them to cool, add the painted or chocolate eggs as decoration and our Easter cakes are ready to eat. Aren't they "cute"?
  9. To eat them, we can spread them with butter, jam, a bit of cheese... Accompanied by a hot chocolate, we have a great breakfast or snack for Easter, or for any occasion.

🔆 Other recipes

Adblock test (Why?)

Recipe for chocolate Easter eggs

recipe for making chocolate Easter eggs

Cooking recipes - How to make chocolate Easter eggs?

Making homemade chocolate eggs is not that complicated! The proof is in the pudding with this
quick and easy recipe.

The main thing is to temper the chocolate well so that it is smooth and shiny. Children will enjoy decorating the eggs as they see fit. Dark chocolate,
white or milk chocolate, you can choose your favourite flavours.

A great way to celebrate Easter

Ingredients for the chocolate Easter eggs:

For 2 large eggs:

  • 500 g chocolate (dark, milk, white)

Steps for making chocolate Easter eggs:

1. Pour the crushed chocolate into a container. Melt in a bain-marie or in the microwave
without exceeding 45-50°C. Mix well so that the chocolate is smooth.

2. Pour the melted chocolate onto a cold plate or marble to cool to 25°C.
When the temperature is reached, return the chocolate to a container and heat to 30- 32°C.
32°C.

3. Using a small ladle, pour some of the chocolate into your mould. Turn the mould over to remove the excess chocolate. Place the mould in the refrigerator for a few hours so that the chocolate
the chocolate to harden.

4. After the resting time, carefully remove the egg shells from the mould. To weld them together, place one of the one of the shells over a pan of hot water. When the chocolate is slightly melted, weld the shells together.
When the chocolate is slightly melted, weld the shells together. Leave to dry for a few hours at room temperature.

Tip: Children can decorate these chocolate eggs in many different ways. You can for example, melt some of the chocolate and place it in a paper cone or a baking pen.
All they have to do is draw on the shells: arabesques, dots, flowers...

🔆 Other recipes

Adblock test (Why?)

Easter - Pascua en inglés - Banco de Recursos

Pascua - Easter - Fechas Especiales

Pascua - Easter Celebraciones - Celebrations

Recursos y materiales gratis en inglés, para Pascua - Easter.

Easter: the Christian story of Easter

The Christian festival of Easter is the celebration of the resurrection of Jesus Christ. In the early days of Christianity, Christian Easter coincided with the Jewish Easter. At that time the calendar used to fix the date of Easter was the Jewish or Babylonian calendar. The resurrection of Jesus Christ fell on the 14th day of Nissan at the same time as Pesach, the Jewish Passover.

The Council of Nicaea in 325 and the beginning of the differences

Constantine I convened the Council of Nicaea in 325 where it was decided that all Christians would celebrate Easter on the first Sunday after the full moon following the spring equinox. To avoid confusion with the Jewish festival, Easter was to be shifted by one week in years when the equinox corresponded to Pesach.

Alexandria wanted to keep the date of 14 Nissan as Easter, while Rome wanted Easter to fall on a Sunday, regardless of the Babylonian calendar. This also made it possible to clearly distinguish Christian Easter from Passover.

In practice, the shifts of the Julian calendar with the solar and lunar year did not allow the Christians to respect the terms of the council. The date of Easter varied according to the regions of the world. On several occasions, Rome tried to reform the method of calculating the date of Easter, but each time it met with resistance from certain churches, such as the Church of Ireland.

It was not until the reform of the Gregorian calendar that a new common rule was adopted around 1582.

The calculation of the date of Easter remains a complex one, since Easter falls on the first Sunday after the first full ecclesiastical moon in spring. In addition, Easter must fall between 22 March and 25 April.

The highlights of Easter for Christians

The Easter period is marked by several highlights for Christians which are Lent, Palm Sunday, Good Friday and Easter Sunday.

Lent :

Preparations for Easter begin at the end of Shrove Tuesday with Ash Wednesday, which marks the beginning of Lent. On Ash Wednesday, Christians go to church for the distribution of Ashes. It is a day of self-examination and repentance. Ashes remind us that man is dust and will return to dust.

Lent was strictly observed until the beginning of the 20th century. For 40 days, equivalent to the 40 days spent by Jesus Christ in the desert, Christians follow a half fast during which certain rich and meaty foods are forbidden. The period of Lent is a time of purification and spiritual elevation in preparation for the resurrection of Jesus Christ.

Palm Sunday:

Palm Sunday precedes Easter Sunday and celebrates the arrival of Jesus in Jerusalem. Jesus was celebrated on his arrival, with people spreading palm branches under his feet as a carpet.

On Palm Sunday, Christians have branches of palm, boxwood or yew blessed, which are supposed to protect them from evil throughout the year. These branches are often decorated with sugar or marzipan decorations. In English-speaking countries this is called Willow, Yew or Blossom Sunday.

Good Friday

Good Friday is a very important day in the Christian religion, but also a very sad one as it commemorates the crucifixion of Christ.

Good Friday is the Friday after Palm Sunday, the day Jesus Christ died on the cross. It is the saddest and darkest day in Christianity. Therefore, Christians all over the world follow the Way of the Cross of Jesus Christ. Each station is an opportunity to recall an important stage of his ordeal and to pray.

Easter Sunday:

Easter Day celebrates the resurrection of Jesus Christ. It is the day when Jesus' disciples went to his tomb to find it empty. On their way back they met the risen Jesus and began to spread the good news.

Easter is a day of celebration and joy. All the prohibitions of Lent are lifted on this day. The Easter period is called the Paschal season. Traditionally, the Paschal lamb is eaten on Easter Day.

Where does the custom of Easter eggs come from?

From the simple coloured hard-boiled egg to the most prestigious Fabergé eggs, the Easter egg has remained a tradition throughout the world. In Italy, Easter eggs are still blessed and placed in the centre of the table. Russian and Ukrainian Easter eggs are real works of art, with very symbolic and geometric designs and colours, with Christian representations such as the cross and Christ himself.

In the West, in the countryside or in the gardens of the city house, a mysterious egg hunt is organised in the early hours of Easter morning. According to tradition, on their way back from Rome, the bells, which have been silent since Maundy Thursday evening, spread eggs, bells, casseroles and other delicacies. The custom of giving chocolate eggs or bunnies is of commercial origin.

Pascua - Easter - Fechas Especiales

The German tradition is to hide them in an invisible white rabbit for children. In the United States and Alsace, it is a hare; in Thuringia, a stork; in Westphalia, a fox; in Switzerland, a cuckoo.

Ancient origins

The custom of giving decorated, dyed or worked eggs existed long before the Christian era. As spring is the season of nature's blossoming, the egg, representing life and rebirth, was probably the first symbol used in rituals dating back to ancient times. In spring, the Egyptians and Persians used to dye eggs and offer them as a symbol of the renewal of life. In ancient Gaul, the druids dyed eggs red in honour of the sun.

For the Jews, the egg is the symbol of life but also of death. The liberation of the Hebrew people cost many lives, and happiness is never absolute for the Hebrews. At Passover, Jews dip an egg in salt water in memory of all the tears shed after the loss of their independence.

A Christian custom

Many pagan festivals therefore celebrated the resurrection of nature symbolised by the egg, the bearer of a life-giving seed. But it was most probably the Church's ban on eating eggs during Lent until the 17th century that gave rise to the Easter egg tradition. As the hens could not be prevented from laying eggs, they were carefully kept until Easter, when the stock had to be sold!

Adblock test (Why?)

domingo, 27 de marzo de 2022

Modal verbs - Verbos modales en inglés

¿Cuándo usamos Modal verbs - Verbos modales en inglés?

¿Qué son los verbos modales?

En inglés, los modales (plural de modal) no son palabras que deban interpretarse como si tuvieran un significado. Más que significar algo, los modales ingleses tienen una función.

Para hacer una comparación, tomemos la palabra -de-. por si sola no tiene ningún significado, porque es una palabra que tiene una función. En cambio, si digo "es la casa de Elena", entonces entendemos el significado de la palabra (la casa pertenece a Elena).

Lo mismo ocurre con los modales. Cada modalidad tiene una o varias funciones particulares.

Para entender los modales, primero haremos una lista de modales y explicaremos cómo se comportan en las frases: se comportan como auxiliares. Luego veremos qué funciones realizan.

Lista de verbos modales

Hay 9 modales:

  1. Can
  2. Could
  3. May
  4. Might
  5. Must
  6. Should
  7. Will
  8. Would
  9. Shall

Las tres peculiaridades de los modales 

Cuando construyas una frase con un modal, debes respetar estas tres reglas:

1) Son invariables. Sea cual sea el tiempo de la frase, el sujeto de la misma, los modales se escribirán siempre de la misma manera. Por ejemplo:

I Could
You Could
He Could
We Could
You Could
They Could

Esto no debe confundirse con los verbos "normales" que llevan una S en la tercera persona del singular en tiempo presente (por ejemplo: she reads). Con los modales, siempre es igual.

2) Van seguidos de una base verbal. Es decir, un verbo, en infinitivo, sin el TO delante. Por ejemplo:

I can call you the monday. Puedo llamarte el lunes.

No se utiliza "To call". Solo CALL.

Esta base verbal también es invariable. No cambia, sea cual sea el sujeto.

3) Se comportan como auxiliares (porque SON auxiliares) en oraciones negativas e interrogativas. Así que no necesitas los auxiliares DO, HAVE o BE.

Esto significa que nunca dirás "I don’t may". Dirás "I may not". Del mismo modo, al hacer una pregunta, nunca dirás "¿Do you will...?", sino que dirás "¿Will you...?".

Esta es la lista de formas negativas de los modales:

  1. May - may not
  2. Might - might not
  3. Can - can’t o cannot
  4. Could - couldn’t o could not
  5. Must - mustn’t o must not
  6. Should - shouldn’t o should not
  7. Will - won’t o will not
  8. Would - wouldn’t o would not

Para las formas interrogativas, simplemente se invierte el sujeto y el modal.

I will - will you…?
I might - might I…?
I can - can you…?

¿Qué funciones tiene cada modalidad?

Los modales pueden tener una o varias funciones según el contexto. Aquí tienes un resumen general.

May

Forma afirmativa: expresa la probabilidad 

Lo que puede ocurrir: It may snow again tomorrow. Puede que mañana vuelva a nevar.

Lo que puede ser cierto: What you’re saying may be true. Lo que dices puede ser cierto.

También puede expresar permiso: You may eat now. Ya puedes comer.

Forma negativa: May not

Lo que no puede ocurrir.

Lo que puede no ser cierto.

También puede expresar una prohibición categórica. You may not eat here. No se puede comer aquí.

Forma interrogativa: May I…?

En una pregunta, may se utiliza para pedir permiso, pero de una forma aún más educada que con can y could. - May I eat here?

Might

Forma afirmativa:

El modal Might es un sinónimo de may. What you’re saying might be true. Lo que dices puede ser cierto.

Forma negativa:

Might not.

Forma interrogativa:

Una petición aún más educada que con MAY (raramente se ve).

Can

Forma afirmativa:

Lo que uno es capaz de hacer: I can read this book. Puedo leer este libro (soy capaz).

Lo que está permitido: I can go out tomorrow. Puedo salir mañana (se me permite).

Forma negativa:

Cannot o can't.

Lo que no puedes hacer.
Lo que está prohibido.

Forma interrogativa:

Can I…?

Pedir permiso o hacer una petición. Dad, can I go to the theater tomorrow? - Papá, ¿puedo ir al teatro mañana?

Could

Forma afirmativa:

Lo que uno podría hacer: If I had a pool, I could swim. Si tuviera una piscina, podría nadar.

Qué podría pasar si...

Could también puede ser el tiempo pasado de - can -.I could see you. Te pude ver.

Forma negativa

Could not o couldn’t

Similar a la forma afirmativa. I couldn't see you. No pude verte.

Forma interrogativa:

Pedir un favor o un permiso de forma educada. Could you help me?

Must

Forma afirmativa:

 El modal Must transmite un deber, una obligación. Lo que debes hacer.- I must clean my house today. Hoy debo limpiar mi casa.

Must también puede expresar una certeza. It must be half past five. - Sin duda, deben ser las 5 y media.

Forma negativa:

Mustn't o must not.

Esta forma expresa una prohibición.

Should:

Forma afirmativa:

El modal should expresa un deber, como must, pero con menos fuerza. Se utiliza para expresar lo que se debe hacer. A menudo se utiliza para dar consejos. (ej.: You must read more - Debes leer más).

Forma negativa:

Should't o should not

El mismo significado que la forma afirmativa. You shouldn't go out today - No deberías salir hoy.

Forma interrogativa:

Should I…?

Will:

Forma afirmativa :

Expresión del tiempo futuro: Como ver en la lección sobre el tiempo futuro en inglés, el modal will se utiliza principalmente para expresar el futuro. (Como el tiempo futuro no existe como tiempo gramatical en inglés, se construye con el modal will).

Ejemplos: I will be 30 next month. El mes que viene cumpliré 30 años.

También se suele utilizar la forma contraída de will: "ll. - I'll be 30 next month.

Will también puede expresar la voluntad o la toma de decisiones.

Forma negativa:

Will not o won't.

Expresar el futuro.

Puede utilizarse para expresar una prohibición. Dad won't let me go out. Papá no me deja salir.

Forma interrogativa:

Para pedir un favor, por ejemplo. Will you help me?

Would

La función principal del modal sería expresar el condicional. 

Ejemplos: It would be cool to meet Italy. Sería genial conocer Italia.

I wouldn’t want to travel to Italy. No me gustaría viajar a Italia.

También se utiliza la forma contraída en 'D: It’d be cool to meet Italy.

Shall:

Ya casi no se utiliza. Sólo se utiliza para hacer sugerencias, normalmente en forma interrogativa:

Ejemplo: ¿Tomamos un taxi? ¿Tomamos un taxi?

En el inglés británico shall también puede usarse como el equivalente en tercera persona del singular de will, aunque esta forma se ve raramente hoy en día.

  • 🔆 También te puede interesar:

    • Cómo preguntar y expresar la posesión en inglés
    • Cómo usar May y might - Verbos modales
    • Conditionals in English - El condicional en Inglés
    • Adjetivos y pronombres demostrativos en Inglés
    • Pronombres Posesivos en inglés - Possessive Pronouns
    • Adjetivos Posesivos en Inglés - Possessive adjectives
    • ¿Cómo aprender inglés fácil y desde casa?
    • Plural de los sustantivos en inglés
    • Many more, a lot more y Much more. Usos en inglés
    • ¿Qué son los phrasal verbs en inglés? Los más usados
    • Cómo expresar opiniones en inglés
    • Uso de whose en inglés - Pronombres relativos
    • Who, which y that - Pronombres Relativos en inglés
    • Was going to - El futuro en el pasado
    • DO y MAKE en inglés ¿Cuáles son las diferencias?
    • Cuándo usar Since, For, Ago: ¿Cuáles son las diferencias?
    • The Gerund - El gerundio en inglés
    • El Imperativo en Inglés - Imperative
    • El comparativo y el superlativo en inglés
    • Preguntas con WH-Questions 01 - What, where, why, who
    • Preguntas con WH-Questions 02 - When, Which, Whose, How
    • Cómo expresar cantidades en inglés
    • Adjectives - Los Adjetivos en Inglés
    • Uso de some / any acompañando nombres contables/incontables
    • Modal verbs - Verbos modales en inglés
    • El tiempo futuro en inglés
    • Present Perfect Progressive - Presente perfecto progresivo
    • Present perfect - El presente perfecto inglés
    • Pretérito progresivo o continuo en inglés
    • Simple past - El pretérito o pasado simple en inglés
    • Presente continuo - Forma Afirmativa - English grammar
    • Presente continuo - Forma Negativa
    • Puntuación en inglés - All about punctuation in English
    • Los verbos Auxiliares en inglés - Auxiliary Verbs
    • Verbos irregulares en inglés, la lista que debes conocer
    • Cómo decir la fecha en inglés - How to say the date in English
    • Construir frases simples - To build a simple sentence
    • Nombres contables e incontables en inglés
    • Presente continuo - Forma Interrogativa
    • Cómo Preguntar y decir el precio en inglés

Adblock test (Why?)