lunes, 22 de agosto de 2022

 ¿Entiendes inglés pero no lo hablas? Esta es la razón…⬇️

Hay dos razones por la que en mi experiencia muchas personas a pesar de entender inglés cuando lo escuchan, lo que representa un gran logro, no lo pueden hablar….

Falta de práctica conversando

El primer motivo que en mi experiencia entiendo que esto pasa es falta de práctica conversando, no prácticas hablando lo suficiente por ende tu conocimiento es más teórico que práctico, entiendes cuando te hablan por qué tu cerebro está adaptado a ser receptivo, no productivo.

Recuerdo en mi primera especialización para la enseñanza del idioma inglés, me explicó el maestro sobre las habilidades receptivas y productivas de un idioma, receptive skills y productive skills…

Las actividades receptivas son leer y escuchar y las habilidades productivas son hablar y escribir…

Al estudiar inglés, debes enfocarte en esas 4 habilidades de forma equitativa! Diría 25% cada una…

Pero si te enfocas más en consumir el idioma en vez de producirlo! Entonces podrás entender pero no producir, o sea hablar!

Falta de conocimiento gramatical para oraciones de forma correcta!

La segunda razón por que a veces a pesar de entender no puedes hablar, es la falta de conocimiento de la gramática esencial para formar oraciones con sentido, de forma correcta y esto aunque puedas entender, si no dominas como crear oraciones en presente, pasado, futuro tiempo continuo, etc… No podrás hablar, aunque tengas un alto vocabulario….

La gramática es la base de todo lo que escribimos y hablamos en inglés. Tener una base sólida hace que sea más fácil lograr la fluidez. En la gramática inglesa, las ocho partes principales del discurso son sustantivo, pronombre, adjetivo, verbo, adverbio, preposición, conjunción e interjección.

Sin embargo no quiero que te asustes, todo esto lo vas aprendiendo a medida que avanzas y te empapas del idioma. Muchas personas creen que estudiar gramática significa comerse todo un libro de reglas, pero no. Yo lo describo más como andar en bici, comienzas por el concepto básico como poner los pies en los pedales, y luego te impulsas. Lo ideal siempre es ponerle rueditas de entrenamiento a la misma hasta que te acostumbres y vas  de a poco hasta que domines los movimientos. 

Escucha el episodio completo sobre este tema aquí:

Phrasal verb del dia

Phrasal verb: find out

Discover


We don’t know where he lives. How can we find out?

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Starlin Santos

Co-fundador de englishwayrd, host del podcast englishwayrd. Profesor de ingles con mas de 5 años de experiencia en la enseñanza del idioma inglés. TEFL certified.

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Co-fundador de englishwayrd, host del podcast englishwayrd. Profesor de inglés certificado con 4 años de experiencia en la enseñanza del idioma ingles y mas de 1o años en el aprendizaje de inglés. TEFL certified.


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viernes, 19 de agosto de 2022

Cómo usar May y might - Verbos modales

Uso de May y Might

Gramática Inglesa - English Grammar - Recursos Educativos en inglés

May y might son modales que tienen varios significados, dependiendo del contexto. Te lo contamos a continuación.

Uso de May

La mayoría de las veces la utilizamos para expresar la incertidumbre, o la probabilidad. Si no estamos seguros de que un acontecimiento vaya a ocurrir, si no estamos seguros de una verdad, etc., lo utilizamos para expresar nuestra incertidumbre.

Ejemplos:

  • I may go to the cinema tomorrow. Puede que vaya al cine mañana.
  • Anna may come to eat with us. Puede que Anna venga a comer con nosotros.

No confundas may be con la palabra maybe, que significa "quizás, tal vez". May seguido del verbo be, es diferente de la palabra maybe.

  • I may be happy tomorrow. Puede que mañana sea feliz
  • Maybe I’m going to be happy tomorrow. Tal vez mañana sea feliz.

Otro uso de may: Hacer una pregunta de forma muy educada.

  • May I borrow your pencil please? ¿Me presta su lápiz, por favor?

Se trata de una petición expresada amablemente.

  • May I ask you a question please?

May también se utiliza para hacer un rechazo muy definitivo.

  • Por ejemplo: You may not speak here, significa que está absolutamente prohibido hablar aquí.
  • You may not do this! - ¡No puedes hacer esto!

En resumen, hay tres significados principales para May:

  • Para expresar la incertidumbre.
  • Para hacer una petición educada.
  • Para expresar una prohibición categórica.

Uso de Might

El primer significado de might es muy cercano al primer significado de may:

Para expresar la incertidumbre

En este nivel, maymight son sinónimos.

  • He might call us back, but I’m really not sure. So maybe we should call him. Puede que nos llame, pero no estoy seguro. Así que tal vez deberíamos llamarlo.

También podríamos haber dicho "He may call us back". El significado habría sido similar.

  • I might go to the beach with you, but I still have to go shopping. Puede que vaya a la playa contigo, pero todavía tengo que ir de compras.

Para hacer una pregunta (muy) educada:

Por último, al igual que podemos utilizar may en una pregunta educada, también podemos utilizar might en una pregunta para hacer una petición aún más educada.

 Might I ask you a question?

En resumen:

  • Para expresar incertidumbre, may y might tienen el mismo significado.
  • Para hacer una petición cortés o muy cortés: MAY es educado, MIGHT es aún más educado.
  • Para expresar una negativa categórica: podemos utilizar may not.

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Conditionals in English - El condicional en Inglés

Uso de condicionales en Inglés

Gramática Inglesa - English Grammar - Recursos Educativos en inglés

 El condicional se expresa utilizando el modal 'would' seguido de la base verbal (el infinitivo sin 'to'). El condicional se utiliza principalmente en tres contextos:

Para indicar cortesía:

I would like the book, please.

Would you have a couple of minutes for me?

Para expresar el "futuro del pasado":

She said she would come to the cinema.

I thought he would arrive before me.

En las construcciones hipotéticas con "si".

Cuando "si" va seguido del pretérito o del subjuntivo, el condicional se espera en la segunda cláusula:

 If I had the time, I would do my homework.

If you told me the truth, I would believe you.

El "si" de la frase hipotética puede ser implícito:

En tu lugar (= sif I were you), I wouldn't stay here.

Cuidado, el verbo en la estructura hipotética (Si...) es un pretérito modal. Usamos WERE y no WAS: If I were you... para enfatizar lo irreal.

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miércoles, 17 de agosto de 2022

Must y Have To, ¿Cuáles son las diferencias?

Must y Have To, ¿Cuáles son las diferencias?

Gramática Inglesa - English Grammar - Recursos Educativos en inglés

Cuándo usar MUST y HAVE TO

Puedes dudar entre el must y el have to. ¡Es cierto que son muy parecidos! En la forma afirmativa, ambos expresan obligación. La diferencia está en la forma negativa. Te lo explico todo a continuación:

Must

Must es un modal, o auxiliar modal. Aquí tienes una lección específica sobre MUST.

Se utiliza justo antes de la base verbal.

I must do my food. Debo hacer mi comida. (obligación).

Vemos que justo después de must, pongo una base verbal, es decir, el infinitivo, sin la palabra To. Esto es invariable. Nunca habrá una conjugación después de MUST o después de cualquier modal.

  • She must talk.
  • They must study.
  • We must be quiet.

Talk, study, be: Vemos que sea cual sea el verbo, no hay conjugación después de Must.

HAVE TO

Es casi lo mismo, pero (necesariamente), está el TO antes del verbo. Tomemos el mismo ejemplo:

I have to do my food. Tengo que hacer mi comida. (obligación).

Do está en infinitivo y también es invariable.

  • She has to talk.
  • They have to study.
  • We have to be quiet.

Talk, study, be: Los verbos están en infinitivo y, por tanto, también son invariables.

Must y have to: ¿Significan lo mismo?

Como hemos visto en los ejemplos anteriores, ambas formas expresan la obligación en sentido afirmativo.

Para ser realmente precisos, podemos señalar que hay pequeños matices entre ambos. De hecho, have to se utiliza cuando la obligación viene de fuera, cuando alguien o algo distinto a nosotros nos impone la obligación. Pero es una cuestión de matiz, y se pueden utilizar las dos expresiones indistintamente, porque están muy cerca.

Las cosas cambiarán cuando hablemos en forma negativa:

Mustn't y Don't have to: un significado diferente en la forma negativa

Volvamos al mismo ejemplo, pero con Mustn't (o Must Not, es lo mismo):

  • I Mustn't do my food. No debo hacer mi comida.

Esto significa que NO DEBO hacer la comida. 

Sin embargo, si utilizo Don't have to, el significado NO es el mismo:

  • I Don't have to do my food. / I do not have to do my food.

Esto significa que no tengo que hacer la comida.

Mustn't es la prohibición.
Don't have to no es ninguna obligación.

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martes, 16 de agosto de 2022

Carrots, eggs and coffee - Stories for Reflection

Carrots, eggs and coffee - Stories for Reflection, stories, tales, Stories in English for reflection

Recursos Educativos en Inglés - Stories in English - Cuentos en inglés

Carrots, eggs and coffee - Stories to Think About

A daughter was complaining to her father about her life and how things were so difficult for her, She didn't know how to go on and thought she would give up, She was tired of struggling, it seemed that when she solved one problem, another would appear.

Her father, a chef, took her to his workplace, where he filled three pots with water and placed them over a high flame, soon the water in all three pots was boiling, in one he put carrots, in another he put eggs and in the last he put coffee beans, he let them boil without saying a word.

The daughter waited impatiently, wondering what her father was doing. After twenty minutes the father turned off the fire, took out the carrots and put them in a bowl, took out the eggs and put them in another bowl, put the coffee beans and put them in a third bowl.

Looking at his daughter he said, "My dear, what do you see?" "Carrots, eggs and coffee" was her reply, he made her come closer and asked her to touch the carrots, she did so and noticed that they were soft, then he asked her to take an egg and break it, after taking off the shell, she observed the hard boiled egg, then he asked her to taste the coffee, she smiled as she enjoyed its rich aroma.

Humbly the daughter asked, "What does this mean, Father?" he explained that the three elements had faced the same adversity: boiling water, but had reacted differently.

The carrot had come to the water strong, hard, but after passing through the boiling water it had become weak, easy to break, The egg had come to the water fragile, its thin shell protected its liquid interior, but after being in boiling water, its interior had hardened, The coffee beans however were unique, after being in boiling water, they had changed to water.

What are you, he asked his daughter, "When adversity knocks at your door, how do you respond, are you a carrot, an egg or a coffee bean? And what are you like, my friend, are you a carrot that looks strong but when adversity and pain touch you, you become weak and lose your strength?

Are you an egg, starting with a malleable heart? You possessed a fluid spirit, but after a death, a separation, a betrayal, a dismissal you have become hard and rigid? On the outside you look the same, but are you bitter and harsh, with a hardened spirit and heart? Or are you like a coffee bean? Coffee changes to boiling water, the element that causes you pain.

When the water reaches boiling point the coffee reaches its best taste, if you are like the coffee bean, when things get worse you react better and make things around you better. How do you handle adversity? Are you a carrot, an egg or a coffee bean?

🔆 Otros cuentos:

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lunes, 15 de agosto de 2022

¡Frases para usar en reuniones de negocios!

El inglés es el idioma principal de los negocios internacionales. Las personas necesitan aumentar su competencia y fluidez para seguir siendo competitivos en el lugar de trabajo. Las reuniones son una parte clave de este lugar de trabajo moderno y las personas deben desarrollar habilidades de comunicación efectivas para ellas.

Dirigir una Reunión

Al dirigir una reunión, es importante que pidas a todos que se presenten y proporcionen una breve agenda de la reunión. Una reunión formal de negocios podría comenzar de las siguientes maneras:

Presentándote

Querras comenzar la reunión dando la bienvenida a los asistentes y presentándose. Puedes comenzar con un saludo simple, usando frases como:

  • “Good morning / afternoon”
  • “Let’s begin”
  • “I’d like to welcome everyone”
  • “Since everyone is here, let’s get started”
  • “I’d like to thank everyone for coming today”

Después de saludarlos, preséntate:

  • “I’m [your name]. I’ll keep this meeting brief as I know you’re all busy people”
  • “I’m [your name] and I arranged this meeting because…”

Pedir a otros que se presenten

Para una discusión efectiva durante la reunión, es esencial que las personas que asisten a la reunión se conozcan bien entre sí. La persona que dirige la reunión podría pedirles a todos que se presenten de las siguientes maneras:

  • “Let’s go around the table and introduce ourselves, [name] do you want to start?”
  • “Let’s introduce ourselves quickly – please state your name, job title, and why you are here”

Estableciendo la agenda

Asimismo, es importante comenzar la reunión delineando claramente la agenda y los objetivos clave de la reunión. Los objetivos se pueden enunciar con las siguientes frases:

  • “I’ve called this meeting in order to”
  • “We’re here today to discuss”
  • “There are [number] items on the agenda. First…”
  • “Today I would like to outline our plans for”

Definición de puntos de acción que deben completarse antes de la próxima reunión

Cuando la reunión haya terminado, proporciona una descripción general de lo que debe completarse antes de la próxima reunión. Usa las siguientes frases: 

  • “[Name], can you have these action points finished by next week’s meeting?”
  • “Before the next meeting, I want [action point] completed so we can discuss the results”
  • “By the next meeting, we’ll have [action point] in progress”

Involucrarse en Reuniones

La participación activa en la reunión se refleja haciendo preguntas e interrumpiendo educadamente al presentador si no entiende lo que se dice, o si hay acuerdo/desacuerdo. Es una buena idea demostrar que estas activamente involucrado en la reunión.

Cómo interrumpir cortésmente

Si accidentalmente habla por encima de alguien o tiene algo que agregar a lo que se está diciendo, puede interrumpir con las siguientes frases:

  • “Sorry, but just to clarify”
  • “Sorry I didn’t quite hear that, can you say it again?”
  • “That’s an excellent point [person’s name], what about doing [action point] as well?”
  • “From our department’s perspective, it’s a little more complicated. Let me explain”

You can also use phrases such as:

  • “Excuse me for interrupting”
  • “I’ve never thought about it that way before. How does it affect [this point]”

Haciendo preguntas

Hay muchas maneras diferentes de hacer preguntas durante la reunión. Las siguientes frases son adecuadas cuando se pide a alguien que repita lo que ha dicho:

  • “Can you repeat that please?”
  • “Can you run that by me one more time?”
  • “Can you repeat that in a simplified way?”

For clarification the following phrases should be used:

  • “I don’t fully understand what you mean. Could you explain it from a different angle?”
  • “Could you explain to me how that is going to work?”
  • “Just to be clear, do you mean this [repeat the explained point in the way you understand it]”

The person leading the meeting or giving the presentation can also ask:

  • “Are there any more comments?”
  • “What do you think about this proposal?”
  • “Are there any areas of this project we are not thinking about?”

Presentación en una Reunión

Durante la presentación, es importante involucrar a tu audiencia y establecer claramente la estructura de tu presentación. Puedes usar las siguientes expresiones para lograr esto:

Introduciendo tu tema

La presentación debe comenzar introduciendo su propósito con frases como:

  • “Thank you for getting here on time. Today we’re here to discuss”
  • “We’re here to discuss the progress on [name of project] project”
  • “Due to issues identified in [project name], we’re here to come up with a quick resolution”

El presentador también puede esbozar el procedimiento de presentación para garantizar la claridad, con frases como:

  • “We’re going to run through the main points of the agenda”
  • “The presentation will cover these [number of points] topics”

Concluyendo tu Presentación

La presentación debe terminar repasando brevemente los mensajes clave y los puntos de acción nuevamente. La conclusión debe asegurar que las personas presentes en la reunión se vayan con una idea clara sobre los próximos pasos. También es de buena educación agradecer a la audiencia por asistir.

Las frases finales podrían ser:

  • “To summarize then, let me just run through what we’ve agreed here”
  • “Before we end, let me just summarize the three main points”
  • “To sum up what I’ve presented”
  • “That brings me to the end of my presentation, thank you for listening”

Respondiendo preguntas

La presentación también puede terminar solicitando aportes o comentarios de los participantes y respondiendo sus preguntas, si las hubiera. Las siguientes frases serán útiles para tales situaciones:

  • “Any final thoughts before we close the meeting?”
  • “If you have further questions or want to discuss any of it in more detail, we can meet privately or you can send me an email [have an email address on the final presentation slide]”
  • “I’d like to thank everyone for sharing their time today and any feedback would be valuable”
  • “So do we think this is the correct way to proceed?”

Frases Adicionales de Reuniones de Negocios

Además de los beneficios típicos, se requiere una comunicación clara para evitar una interrupción, delegar tareas, confirmar decisiones, disculparse por llegar tarde o excusarse antes de una reunión. Las siguientes frases resultarán útiles para tales situaciones y ayudarán a garantizar una reunión productiva.

Al retrasar una interrupción, puedes decir:

  • “Can we come back to that point later? Let me just finish what I was saying”
  • “Can I just finish making my point?”

Del mismo modo, discúlpate por llegar tarde diciendo:

  • “Excuse me for being late, I was”
  • “Sorry for not getting here on time, I was”

Algunas frases de negociación útiles durante una reunión:

  • “I hear what you’re saying, however, our senior manager is very clear on this one”
  • “I understand that we can’t do that, but can we discuss some other alternatives?”
  • “I agree with what you are saying, however, have you considered [different method]?”
  • “How about this as an alternative [proceed to explain your alternative method]”

Si quieres salir temprano de una reunión, recoje tus cosas en silencio y discúlpate cortésmente diciendo:

  • “Excuse me, unfortunately, I have to leave early. I need to be [briefly explain where you need to be]”
  • “I’ve got to shoot off, I’ve got overlapping meetings”
  • “Sorry I’m going to have to leave now, [reason for leaving early]“

Puede planificar una reunión futura diciendo:

  • “I’d like to set up a meeting with you at your earliest convenience. When are you free?”
  • “I’d love to continue this conversation at a second meeting, when are you next free?”
  • “We haven’t covered everything we needed to, shall we set up another meeting?”

Cuando la reunión tiene una agenda apretada y la discusión se prolonga, puede usar estas frases:

  • “I’m afraid that’s outside the scope of this meeting”
  • “Why don’t we return to the main agenda of today’s meeting”
  • “We’ve gone slightly off-topic, let us get back to [main agenda]”

Escucha el episodio aquí:

Phrasal verb del dia

Eat Out

Este “phrasal verb” se puede utilizar para decir que “comes fuera”. Veamos algunos

Ejemplo:
 
My wife and I normally eat out on weekends.

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lunes, 8 de agosto de 2022

Shakespeare's Globe Theatre, London. Information about London

Shakespeare's Globe Theatre, London tourism, guide to London in English. Travel to london.

The Globe Theatre was originally the company theatre owned by the famous English playwright, poet and actor William Shakespeare. Officially opened in 1599, it had a capacity of over 3,000 people. Shakespeare performed many of his famous plays here and it became one of the most successful theatres in London.

After 14 years of operation, in 1613, as a result of a failure of one of the prop cannons during a performance of Henry VIII, a spark set fire to the wooden and thatched roof of the theatre, leaving it reduced to rubble. The theatre was rebuilt a year later. Bad luck once again befell this historic theatre. The Puritans, who did not believe in entertainment, closed it down in 1642 and demolished it two years later to build houses.

In 1989, excavation work unearthed the remains of this historic performance centre and years later, the renowned American actor and director Sam Wanamaker decided to fund and promote a recreation of the old theatre.

The current theatre
The current theatre is located on Bankside, just under 200 metres from the old one. It is built to Elizabethan plans. It retains the original structure, with a large circular open-air courtyard with three rows of seats around the ground floor and boxes on the two upper floors. It is the only building in London with thatched roofs since they were banned after the Great Fire of 1666.

Shakespeare's Globe Theatre is only open during the summer months for performances, from late April to October.

Guided tours are available all year round, but the only drawback is that the guides only speak English, which can be a bit boring for those who are not very familiar with the language. If you're an acting enthusiast, don't miss a performance of a play in this historic theatre that will take you back to Shakespeare's time.

Location: 21 New Globe Walk, London SE1 9DT, Reino Unido - +44 20 7902 1400

Underground: Stops at Mansion House and London Bridge stations.

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